GEPUBLICEERDE PERSBERICHTEN

Mijn persberichten zijn door verschillende media gepubliceerd.
  • Communicatie en PR stagiaire

    Salon Waldorf | Juni 2015 - augustus 2015


    Tijdens de zomervakantie was ik fulltime stagiair voor het slow PR bedrijf company Salon Waldorf. Hier heb ik de ins en outs geleerd in de

    wereld van PR. Deze stage heeft me geleerd verantwoordelijkheid te dragen, gestructureerd te werken, klanten monitoren en hoe je een tot

    he point persbericht schrijft. Daarnaast droeg ik ook verantwoordelijheid voor het perscentrum van de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam.

  • Social media editor

    LSVb | Mei 2020 - Juni 2020


    Tijdens mijn periode als #NietMijnSchuld projectmedewerker, was ik verantwoordelijk voor alle sociale media rondom de online raadpleging. Hierbij was ik verantwoordelijk voor het opstellen van een sociale media contentkalender, het creëren van alle content met Photoshop zoals gifjes, lay-overs en afbeeldingen, het voorzitten van social media vergaderingen en het plannen van deze content. 


    Studentenvakbond AKKU | September 2017- augustus 2018


    Gedurende mijn studietijd was als ik bestuurslid van studentenvakbond AKKU verantwoordelijk voor pr en communicatie. Ik was perswoordvoerder maar schreef onder ook meer teksten voor de (digitale) nieuwsbrieven en was verantwoordelijk voor het creëren van free publicity. Door een door mij opgezet social plan groeide het online bereik van de sociale media kanalen binnen een jaar met maar liefst 40 procent. 

door carmenquint 17 jun., 2020
8 juni 2020 – De Landelijke Studentenvakbond (LSVb) en FNV Young & United lanceren vandaag een online raadpleging onder alle studenten over de toekomst van het leenstelsel. In de raadpleging wordt studenten gevraagd wat zij als alternatief systeem van studiefinanciering willen. De bonden roepen alle studenten op om hun mening te geven. Op de Dag van het Alternatief (26 juni a.s.) zullen de uitkomsten gepresenteerd worden aan de politiek. Vorig jaar al werd duidelijk dat een meerderheid van de Tweede Kamer het huidige leenstelsel niet meer steunt. De vraag is echter hoe het alternatief eruit komt te zien. Bas van Weegberg, voorzitter FNV Young & United: “Tot nu toe wordt alleen maar óver studenten gesproken. Met deze raadpleging geven wij studenten de kans om te vertellen wat zij zelf een goed alternatief voor het leenstelsel vinden.” Om studenten optimaal inspraak te geven, wordt bij vrijwel alle stellingen informatie aangeboden om tot een weloverwogen besluit te kunnen komen, bijvoorbeeld hoeveel studenten daadwerkelijk lenen, hoeveel een kamer kost en wat voor veranderingen merkbaar zijn sinds de invoering van het leenstelsel. De kern van de raadpleging bestaat uit 21 dilemma’s, je antwoorden hierop wijzen ze in de richting van een oplossing voor het leenstelsel. Studenten worden bevraagd op thema’s als schuld, welzijn, functie van onderwijs, toekomst en zelfstandigheid. Het platform is vormgegeven in samenwerking met KiesKompas, die haar software voor de raadpleging ter beschikking stelt. Met hen, meerdere hoogleraren en een panel van studenten is een zorgvuldige controle uitgevoerd om de neutraliteit van de raadpleging te waarborgen, zodat studenten daadwerkelijk zelf richting kunnen bepalen. Na het invullen van de stellingen krijgen deelnemers de kans om aan te geven wat voor hen de randvoorwaarden zijn van een nieuw studiefinancieringssysteem. De bonden roepen studenten op om massaal gebruik te maken van de mogelijkheid om input te geven. Alex Tess Rutten, voorzitter van de Landelijke Studentenvakbond (LSVb): “Of je nu vóór of tegen het leenstelsel bent, zorg dat je je uitspreekt. Ook als je niet het gevoel hebt dat je al voldoende weet over het leenstelsel en de basisbeurs: we hebben ervoor gezorgd dat er veel achtergrondinformatie beschikbaar is op het platform, zodat je je vooraf kunt laten informeren. We zijn op zoek naar een oplossing die draagvlak heeft onder studerend Nederland.” De uitkomst van de raadpleging, inclusief uitwerkingen van mogelijke oplossingsrichtingen, wordt op 26 juni tijdens de Dag van het Alternatief gepresenteerd aan politici van alle politieke partijen. Deze presentatie is ook online te volgen. Meer informatie over de presentatie van de resultaten wordt verstuurd aan alle deelnemers van de raadpleging, en bekend gemaakt via de campagnewebsite, www.nietmijnschuld.nl. #NietMijnSchuld De raadpleging wordt georganiseerd in het kader van de lopende campagne #NietMijnSchuld. Afgelopen maanden hebben tienduizenden studenten zich in deze campagne uitgesproken tegen het leenstelsel. Zo’n 36.000 studenten tekenden de petitie van #NietMijnSchuld die oproept tot afschaffing van het leenstelsel. Via deze raadpleging vragen de LSVb en FNV Young & United studenten wat studenten wél willen. De raadpleging is in te vullen via raadpleging.nietmijnschuld.nl. Op de pagina van de raadpleging is ook een verantwoording te vinden van de gehanteerde methodiek en de gepresenteerde cijfers.
radio on air
door carmenquint 15 mei, 2020
Ik was twee keer te horen op Radio 1 over de banenmarkt en inkomensverlies tijdens de coronacrisis onder studenten en net afgestudeerden.
door carmenquint 21 okt., 2019
A forum for young Australians that explores democracy and the media will take place at the Museum of Australian Democracy (MoAD) in Canberra during National Media Literacy Week. The News Champions Media Literacy Forum, which takes place on 21 and 22 October, gives participants the opportunity to discuss the role of news in democratic processes, as well as how young people are represented in news media. During this two-day event, 21 young people from across Australia will discover how they can actively participate to improve the quality and diversity of news in Australia. As part of the forum, ABC journalists Matt Doran and Alex Alvaro will share stories about harnessing the power of the media, providing the students with ideas about how the media can aid in spreading a message. The participants will also lead a national discussion on how news can better support and engage young Australians by assisting with the development of an online poll. This poll, which will be conducted in early 2020, will gather the insights and opinions of thousands of young Australians to better understand how they relate to the news. The forum is part of the Advancing the News Media Literacy of young Australians research project, led by Dr Tanya Notley from Western Sydney University and Associate Professor Michael Dezuanni from Queensland University of Technology. “The forum focuses on how young people can improve the quality and diversity of news in Australia,” says co-organiser Dr Tanya Notley from Western Sydney University. “It builds on our research which has found that young people have very low levels of trust in news media, while they are also largely ignored by news media organisations.” Developed in partnership with MoAD, Western Sydney University, Queensland University of Technology, ABC Education and Google Australia, data from the News Media Literacy Forum will be featured in an upcoming exhibition at MoAD. “It is critical that young people are engaged in ongoing national discussions about the future of news media including issues relating to how news should be funded and regulated,” says co-organiser Associate Professor Michael Dezuanni from Queensland University of Technology. “This Forum supports young people to ask important questions about the news and to talk about the role of news media in our society in a digital era.” The exhibition, Truth, Power and a Free Press, explores why journalists do the work they do, examining the ongoing battle for truth and representation in the media. It opens on 15 November 2019. The News Champions Media Literacy Forum is on 21 and 22 October. For more information, visit: www.westernsydney.edu.au/medialiteracy/about/news_champions_forum National Media Literacy Week runs from 21 to 27 October. For more information, visit: https://www.abc.net.au/news/story-streams/media-literacy-week/
door carmenquint 01 okt., 2015
In Nederlandse steden is de fiets decennia lang niet meer weg te denken uit het straatbeeld, maar ook in andere Europese steden is het rijwiel de laatste jaren bezig aan een flinke opmars. Niet alleen locals, maar ook bezoekers profiteren van deze ontwikkeling, want op de fiets voel je je al snel thuis en ontdek je de mooiste plekjes. Boekingssite Hotels.com selecteert Europese bestemmingen met een sterke of opkomende ‘urban biking culture’. Fietsen geketend aan de grachten Amsterdam is de Europese fietsstad bij uitstek: de stad huisvest meer rijwielen dan inwoners. Toeristen staan vaak versteld van de tientallen fietsen die aan Amsterdamse bruggen zijn geketend en fotograferen deze er dan ook lustig op los. Een ritje door het Vondelpark of onder het Rijksmuseum door is een prachtige ervaring. Overigens zijn niet alle locals blij mee met alle reizigers, die in de drukke Amsterdamse straten voorzichtig hun eerste rondje maken. Dit geldt overigens ook voor de andere Europese fietssteden. Fietssnelweg met pitstops Kopenhagen doet er veel aan om de ‘ecometropool’ van de wereld te worden genoemd, waarbij de stalen ros een belangrijke rol speelt. Zo zijn er vijf keer zoveel fietsen als auto’s te vinden in de Deense hoofdstad. Verder beschikt Kopenhagen over 430 km aan fietspaden en heeft de stad zelfs een ‘fietssnelweg’ van vier meter breed met onderweg pitstops om lucht in zachte banden op te pompen. Met de fiets zijn ook de prachtige parken, bossen en stranden ten noorden en zuiden van de stad makkelijk bereikbaar. Fietswalhalla Frankrijk doet er ook alles aan om haar steden zo fietsvriendelijk mogelijk te maken: zo is Straatsburg met haar 530 km aan fietspaden een walhalla voor de fietsliefhebber. Daarbij hanteert de stad een heel makkelijk fietsverhuursysteem, waardoor je voor een langere periode op pad kunt met de fiets. De hoofdstad van de regio Elzas in Noord-Frankrijk staat namelijk vooral bekend om haar sfeervolle oude centrum. Een fietstochtje naar de Kathedraal van Straatsburg, Palais Rohan en Barrage Vauban is dan ook zeker de moeite waard. Crossen langs het water Niet de hoofdstad van Zweden, maar Malmö is de stad waar fietsers graag met hun tweewieler doorheen crossen. De stad, gelegen aan het water, is een prachtige plek om te verkennen op de fiets. De stad heeft echter de ambitie om steeds meer Zweedse burgers te verleiden om de fiets te nemen. Zo is er een grote fietsgelegenheid naast het station, maar wordt er de komende jaren ook flink geïnvesteerd in meer fietssnelwegen in de stad. Fiets bezig aan opmars Net als in de Zweedse stad is de fiets in Berlijn bezig aan een opmars onder de jonge en modieuze inwoners. Omdat juist de vele verschillende buurten en wijken van Berlijn de stad zo’n aantrekkelijke bestemming maken, is de fiets het transportmiddel bij uitstek. De lange en brede straten, die steeds vaker zijn voorzien van fietspaden, zijn gemakkelijk te navigeren voor bezoekers. Één van de mooiste fietsroutes loopt vanuit het hart van de stad via de rivier Spree naar het Treptower Park. Stadse fietscultuur ook Zuid-Europees Dat een stadse fietscultuur niet alleen is voorbehouden aan Noord-Europese steden, bewijst Sevilla. De hoofdstad van de autonome regio Andalusië is dé fietsstad van Spanje. Een nieuw netwerk van 120 km fietspaden verleidt dagelijks 70.000 Sevillanos om de fiets te pakken. Bezoekers kunnen eenvoudig een fiets huren om bijzondere attracties te bezoeken zoals het Koninklijk Paleis van Sevilla, Plaza de España of de Kathedraal of om een‘tapastour’ te maken langs de uitstekende restaurants. Op deze zonnige bestemming kan dat ook uitstekend in de winter.
door carmenquint 17 sep., 2015
Na een leuke, eerste date mee naar huis om de nacht samen door te brengen? Wat vindt de hedendaagse single daar eigenlijk van? Het LoveGeist onderzoek van Lexa.nl, uitgevoerd door TNS onder 1501 Nederlandse singles, laat zien dat 26% van de Nederlandse singles onder de 35 jaar zich wel eens heeft laten verleiden tot een spannende nacht na de eerste date. Dit zijn vooralsnog geen hoge cijfers; geen seks op de eerste date lijkt nog steeds de norm. Hoewel een kwart van de altijd zo ruimdenkende Nederlanders aangeeft wel eens in bed te zijn gedoken na een eerste date, wacht 77% procent van de singles onder de 35 liever tot na drie dates of meer. Vrouwen lijken minder gecharmeerd van seks op de eerste date, gezien het duidelijke meningsverschil tussen mannen en vrouwen. Meer dan de helft van de mannelijke singles heeft hier geen moeite mee. Mannen vinden dat seks hen dichterbij elkaar brengt en belangrijk is in een relatie. Sommige mannelijke singles gaven aan dat seks gewoonweg seks is. Vrouwen zijn eerder bang dat het de kans op een lange relatie verandert, bijvoorbeeld doordat een man na de seks geen respect of interesse meer heeft. Het overgrote deel van de Nederlandse singles onder de 35 bereidt zich toch voor op een wilde nacht wanneer een eerste date op de planning staat. Zo geeft bijna de helft van de singles aan zich te ontharen en condooms mee te nemen. En als je dan toch hoog inzet, waarom geen mooie lingerie, extra tandenborstel of ondergoed mee? Je weet immers maar nooit.
door carmenquint 03 sep., 2015
Samenvatting • Volgens de laatste Hotel Price Index van Hotels.com stegen wereldwijde hotelkamerprijzen met 1% gedurende de eerste helft van 2015 • Hotelkamerprijzen zijn nog niet terug op het niveau van vóór de economische crisis, maar drie regio’s zetten een new record qua prijzen • Reizigers betaalden in Nederland gemiddeld €131 voor een hotelovernachting tijdens de eerste helft van 2015 • Stijging in hotelprijzen van 6% ten opzichte van de eerste helft van 2014 Voor het eerst liggen betaalde hotelkamerprijzen in drie wereldregio’s hoger dan vóór de financiële crisis van 2008-2009, met een nieuw record voor de regio‘s Noord-Amerika, de Caraïben en Latijns-Amerika. De wereldwijde groei van kamerprijzen was echter slechts 1% in de eerste helft van 2015 vergeleken met dezelfde periode in 2014, volgens de laatste Hotel Price Index™ (HPI™) van Hotels.com™. Meer reizigers, hogere uitgaven in belangrijke gebieden en sterke wisselkoersfluctuaties hebben allemaal bijgedragen aan dit resultaat. In Nederland zijn de gemiddelde hotelprijzen gestegen van €124 in de eerste helft van 2014 tot €131 in de eerste helft van 2015. Dit is een stijging van 6%. De HPI is een terugkerend rapport over hotelprijzen op grote bestemmingen over de hele wereld die de veranderingen in de prijzen die reizigers daadwerkelijk voor hun accommodatie hebben betaald in kaart brengt. Tevens biedt de HPI waardevolle inzichten in de oorzaken van deze veranderingen. Het rapport is gebaseerd op honderdduizenden boekingen op websites van Hotels.com over de hele wereld. Amsterdam duurste hotelstad Reizigers van over de hele wereld betaalden* in Amsterdam gemiddeld €154 per hotelovernachting, €12 meer dan de €142 in de eerste helft van vorig jaar. Amsterdam bleef hiermee de bestemming waar reizigers gemiddeld het meest betaalden voor een hotelovernachting. Op plaats twee en drie van de stedenlijst met gemiddelde prijzen voor een hotelovernachting volgen Maastricht (€115) en Utrecht (€108). In Utrecht stegen de hotelprijzen met 10% het snelst. Wereldwijde trend Wereldwijd is de gemiddelde prijs van een hotelovernachting in de eerste helft van 2015 gestegen met 1% vergeleken met de eerste helft van 2014. Deze stijging volgt de trend van geleidelijk oplopende tarieven sinds begin 2010. Bestemming / H1 2015 / H1 2014 / %verandering Amsterdam €154 / €142 / 8% Maastricht €115 / €108 / 6% Utrecht €108 / €98 / 10% Den Haag €106 / €106 / 0% Haarlem €103 / €104 / -1% Rotterdam €95 / €92 / 3% Groningen €93 / €87 / 7% Eindhoven €88 / €88 / 0% * Gemiddelde prijs betaald per nacht inclusief belasting en toeslagen
door carmenquint 01 sep., 2015
Samenvatting Het einde van de zomer is nabij en dat betekent dat de vakantiekilo's die ontstaan zijn na al die heerlijke Franse wijntjes en goddelijke pasta's, er weer vanaf gesport moeten worden. En dat kan heel goed middels een combinatie van kracht- en conditietraining. Wat is in en wat is uit? Wellness company en aanbieder van hightech fitness apparatuur, Technogym, signaleert zowel bij mensen die thuis trainen als bij mensen die dat op sportscholen doen een aantal trends. Een combinatie van kracht- en conditietraining is helemaal in. Door haar jarenlange ervaring weet Technogym met al haar producten en diensten steeds tijdig op deze trends in te spelen. Staat er nog een tripje naar de sportschool in het verschiet om die overtollige kilo’s weg te werken? Kies dan eens voor kracht- en conditietrainingen. Technogym signaleert namelijk dat deze combinatie de fitnesstrend van het najaar wordt. Dit blijkt ook uit de Worldwide Survey of Fitness Trends for 2015 waar krachttraining in de top 5 trends fitnessvormen 2015 staat. Het idee dat vrouwen meteen een opgepompt lichaam krijgen van krachttraining is namelijk allang vervlogen. Krachttraining zorgt weliswaar voor meer spiermassa, maar deze toename van spiermassa zorgt juist voor verbranding van calorieën tussen de trainingen door. In combinatie met cardio waarbij calorieën tijdens de training verbrand worden, is dit dan ook de ultieme manier om te strijden tegen de vakantiekilo’s. Daarbij is het beoefenen van kracht- en conditietraining niet alleen goed voor een strak lichaam, maar bevordert het ook je wellness: een betere levensstijl die wordt veroorzaakt door regelmatig bewegen, gezond eten en positief denken. Dat is ook in de andere top 10 trends fitnessvormen 2015 terug te zien. Zo voegt o.a. de top 10 trend sport met individuen samen, zodat emotionele relaties kunnen ontstaan. Bij top 6 trend 'bewegen en afvallen' staat sport in combinatie met een gezondere voedingsstijl centraal. Top 10 trends fitnessvormen 2015 1. Bodyweight training 2. Intervaltraining op hoge intensiteit 3. Goed opgeleide en gecertificeerde en ervaren fitnessprofessionals 4. Krachttraining 5. Personal training 6. Bewegen en afvallen 7. Yoga 8. Fitnessprogramma’s voor ouderen 9. Functionele fitness 10. Personal training voor groepen
door carmenquint 12 aug., 2015
Samenvatting Zoekopdrachten in het Verenigd Koninkrijk stijgen met 82%. Ook Nederlanders zijn op zoek naar een overnachting, wat resulteert in een stijging van 33%. Het internationale, nautische evenement SAIL vindt van 19 tot en met 23 augustus 2015 voor de negende keer plaats in Amsterdam. Niet alleen Nederlanders komen elke vijf jaar op dit scheepfestijn af. Zo groeit de vraag naar hotelovernachtingen in en rond Amsterdam vanuit heel Europa in de maanden mei, juni en juli, vergeleken met dezelfde periode in het jaar ervoor. Dit blijkt uit de zoekgegevens van boekingswebsite Hotels.com. De vraag naar Amsterdamse hotelovernachtingen nam het sterkst toe in het Verenigd Koninkrijk. Het aantal zoekopdrachten op Hotels.com steeg maar liefst met 82% in de maanden voorafgaande aan SAIL ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De belangstelling voor Amsterdamse hotelkamers groeide eveneens onder reizigers uit Ierland (44%) en Duitsland (43%). Ook reizigers uit Zwitserland, Denemarken, Turkije, Zweden, Noorwegen, Finland, Italië, Spanje en Frankrijk zien een overnachting in Amsterdam tijdens SAIL wel zitten. Russische en Oostenrijkse reizigers zien het spectaculaire botenevenement minder zitten. Hun zoekopdrachten naar onze hoofdstad daalden respectievelijk met 12% en 17%. Daar staat tegenover dat Nederlanders SAIL wel interessant lijken te vinden. Zij zijn meer dan vorig jaar geneigd om een aantal nachten in de hoofdstad door te brengen. Zo nam het aantal zoekopdrachten toe met 33% ten opzichte van 2014. Stijging van het aantal zoekopdrachten naar Amsterdamse hotels in mei, juni en juli 2015 vergeleken met mei, juni en juli 2014 Verenigd Koninkrijk 82% Ierland 44% Duitsland 43% Zwitserland 42% Denemarken 40% Turkije 36% Nederland 33% Zweden 32% Noorwegen 27% Finland 26% Italië 15% Spanje 14% Frankrijk 8% Rusland -12% Oostenrijk -17%
door carmenquint 04 aug., 2015
Samenvatting De koffers zijn gepakt, de zonnebril staat op de neus en het paspoort in de hand. Kortom, helemaal klaar voor vakantie. Maar wacht, hoe gastvrij zijn de inwoners van je vakantiebestemming eigenlijk? Uit onderzoek van Hotels.com onder duizend Nederlanders blijkt dat buurland Duitsland als meest gastvrije land uit de bus komt. Beter een goede buur, dan een verre vriend. Onze oosterburen zijn qua gastvrijheid het meest geliefd onder Nederlandse reizigers; Duitsland pronkt op de eerste plek van de top 10 meest gastvrije landen. Turkije is met haar hartelijke inwoners, die bekend staan om het uitnodigen van gasten voor een zoet kopje Turkse thee, goed voor een tweede plaats. Nederlandse reizigers waarderen de Spaanse vriendelijkheid waarmee een bord paella wordt voorgeschoteld met een derde plek in de top 10. Opmerkelijk is dat het merendeel van de landen in de top 10 Europese landen betreft. Maar liefst zes van de tien landen, die door Nederlandse reizigers als meest gastvrij worden beschouwd, scharen zich onder de Europese unie. Zal de gastvrijheid misschien al beginnen bij de douane? De meest gastvrije landen volgens Nederlandse reizigers 1. Duitsland (8%) 2. Turkije (7%) 3. Spanje (6%) 4. Griekenland (5%) 5. Thailand (4%) 6. Indonesië (4%) 7. Italië (4%) 8. Verenigde Staten (4%) 9. Verenigd Koninkrijk (3%) 10. Zweden (3%)
door carmenquint 27 jul., 2015
SAMENVATTING Van 3 juli tot en met 13 juli vond de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam plaats. Gedurende tien dagen stond onze hoofdstad in het teken van fashion, fashion en nog meer fashion. Tijdens het mode evenement werden diverse hostessen van Promotion Partners ingezet om het ontvangst en de seating goed te laten verlopen. Modeontwerpster Monique Collignon voorzag de dames van een FashionWeek waardige outfit. Design van Monique Collignon Uniek aan de jurkjes is het feit dat de stof gemaakt is van gerecyclede PET-flessen. Collignon vraagt aandacht voor het (plastic) afvalprobleem door middel van het gebruik van deze Waste2Wear stoffen. In ieder jurkje zijn gemiddeld 15 PET flessen verwerkt. Het jurkje dat door de hostessen werd gedragen is gemaakt van 9 flessen. Speciaal ontworpen voor FashionWeek De jurkjes zijn onderdeel van de Couture Light collectie van Monique Collignon voor het seizoen S/S 2016. Bij deze collectie draait het om de vier elementen aarde, water, vuur en lucht in combinatie met plastic afval. De jurkjes zijn speciaal voor FashionWeek ontworpen. Goed voor de dag met een ‘little black dress’ Er is voor een zwart design gekozen omdat deze voor veel verschillende gelegenheden gedragen kan worden en daarmee een basis vormt voor iedere garderobe. Dankzij de pasvorm en de kwaliteit van de stof sluit de jurk aan bij iedere maat. Micki Bosma, Senior Projectmanagervan Promotion Partners, stelt: “De jurkjes van MC Collignon Couture Light waren prachtig en paste bij ieder figuur. De little black dress is zeer representatief en uniek.”
Laat me meer zien
Share by: